środa, 10 marca 2010

zdrowie w ogrodzie

Filozofia wschodu, lekarz jako ogrodnik, zdrowie w ogrodzie
Ogród jest dynamicznych samoregulującym się systemem ,który przetwarza światło słoneczne (jang) i wodę (jin) w żywą tkankę rośliną


W cyklu pór roku następuje czas kiełkowania dorastania ,zbierania i kompostowania. W procesie tych przemian ogród ciągle trwa i sam się odtwarza. To współgranie jin i jang pozwala rozwijać się życiu. Najpełniejszy rozwój ogrodu zależy od równowagi między ciepłem i światłem słonecznym, a chłodną wilgocią wody.
Ogród jest zdrowy, kiedy przeważają sprzyjające warunki rozwoju i kiedy rośliny są wystarczająco odporne na szkodliwe czynniki. Pełen witalności ekosystem ,który posiada zdolność odradzania się, gdy przeminie zagrożenie, może przetrwać przejściowe okresy wiatrów ,wiosennych burz ,plagę insektów ,lub grzybów pruchniczych ,które rozmnażają się w porach
wzmożonej wilgotności.

Ogrodnik nie przyczynia się do tego ,że ogród żyje ,jest tylko pomocnikiem ,który przygotowuje ziemię, sieje, podlewa, usuwa chwasty, odpowiednio rozmieszcza rośliny. Gdyby ogrodnik nie opiekował się ogrodem straciłby on swoją unikalność ,zdziczałby całkowicie wchłonięty przez otoczenie. Zarówno ogród jak i ciało ludzkie są mikrokosmosami natury Procesy , cykle, uwarunkowania występujące w ogrodzie można obserwować u ludzi.
Ciało ludzkie podobnie jak ziemia oplecione jest i wypełnione strumieniami czi, które łączą i pobudzają wszystkie jego czynności. Ciało ludzkie podlega podobnym cyklom ,rytmom jak ogród.
Człowiek uosabia te cykle: dzienne, miesięczne, pór roku i życia ,jednocześnie pozostaje z nimi we wzajemnej zależności. Przez tysiąclecia lekarze obserwowali cykle natury i opracowywali koncepcję ciała zgodną z jej kategoriami

.Ludzką istotę postrzegali jako system złożony z poszczególnych podsystemów. Ciała nie definiuje się jako zbioru, komórek, tkanek i innych składników. Określa się je pojęciami współzależności między tymi składnikami i jako proces wytwarzania ,regulowania i gromadzenia :krwi, wilgoci i czi.
Kulę ziemską tworzą lądy ,oceany i atmosfera .Ciało składa się z krwi, wilgoci i czi. Krew rządzi
Tkankami ,materialną strukturą ciała. Wilgoć rządzi wewnętrznym" oceanem" ciała. Czi rządzi kształtem i aktywnością ciała ,oraz jego procesami formowania i organizowania samego siebie.
 
Czi oznacza również całość krwi, wilgoci i cz i ziemi morza i powietrza jest sumą życia organizmu lub świata. Każde zjawisko zachodzące wewnątrz ciała jest owocem współdziałania krwi, wilgoci i czi . Bez odpowiedniej wilgoci ,czi staje się gorące i powoduje ,że krew wysycha i krzepnie. Bez krwi wilgoć rozprasza się a energia czi ulega rozdrobnieniu.
Bez czi wilgoć i krew martwieją ,tężeją i przestają krążyć. Każdy z tych składników istnieje osobno ,lecz jednocześnie całkowicie zależy od systemu jakim jest ciało. Wszystkie procesy są od siebie zależne, współwytwarzane i wzajemnie się regulują.
Krew ,wilgoć i czi reprezentują to co widzialne i niewidzialne, oczyszczone i nieoczyszczone,
kwintesencje procesów zachodzących w ciele i duchu. Krew ma postać materialną ,ale także jest procesem wytwarzania substancji odżywczych .Wilgoć jest bezpostaciowa, ale także jest procesem wytwarzania, rozprowadzania i przechowywania płynu.

Czi jest niewidzialną. ale także niematerialną siła przejawiającą się ruchem i działaniem dzięki ,którym staje się dotykalna i widzialna. Wilgoci nie można oddzielić od funkcji nawilżania, krwi od odżywiania,, a czi od poruszania. Są one częścią jedności namacalnych kształtów i wszystkich funkcji. Tak jak lód ,woda i para ,są trzema postaciami, tego samego zbioru cząsteczek. Krew, wilgoć i czi są trzema postaciami tej samej" siły życia". W przypadku śmierci następuje dezorganizacja jedności : tkanka i duch oddzielają się od formy i funkcji.

Podobne artykuły
Konsekwencje zaburzeń
Przemiany jako etapy przeobrażeń
Lekarz jako ogrodnik

Pobierz katalog produktów Tiens
http://benefiter.pl/pobierz/ksiazka-tiens---profilaktyka_1324760597_1623_1855.pdf
Zajrzyj do Europejskiego Przewodnika Produktów
http://flipflashpages.uniflip.com/2/46144/106432/pub/



wstawiamy
.

0 komentarze:

Prześlij komentarz